Nämä sopimusehdot ovat voimassa 1.1.2023 alkaen. Ehdot on tarkistettu 15.11.2024.
Palveluntarjoaja
Henni Juulia Marjomaa
Y-tunnus ESZ2128474J
henni(at)hennijuulia.fi
C/ Alemania 1
11408 Jerez de la Frontera, Espanja
Yleistä
Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (Asiakas) ja Henni Juulia Marjomaa (Yritys) välisessä suhteessa. Yritys tarjoaa palveluinaan digitaalista sisältöä (mm. verkkokursseja).
Sopimuksen voimassaoloaika
Sopimus Asiakkaan ja Yrityksen välillä on kertaluontoinen. Kertaluontoinen sopimus syntyy, kun Asiakas ostaa Yritykseltä palvelun. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus päättyy, kun palvelu on suoritettu loppuun.
Hinnat
Yrityksellä on oikeus muuttaa palveluidensa hintoja. Verkkokaupassa näkyvä hinta on voimassa oleva hinta kyseiselle palvelulle. Hinnat sisältävät arvonlisäveron Espanjan alv-kannan mukaan ALV 21 %.
Maksuehdot
Yritys tarjoaa palveluille eri maksutapoja (verkkopankki- ja luottokorttimaksut). Käytettävissä olevat maksutavat näkyvät ostoksen tekemisen yhteydessä.
Yritys käyttää maksunvälittäjäpalveluna Stripea (Stripe Payments Europe Ltd.). Stripe voi näkyä maksua suorittaessa ja tiliotteella maksun saajana. Lue Stripen käyttöehdot.
Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. Yritys siirtää maksamattomat saatavat huomautuksen jälkeen perintätoimiston perittäviksi. Perintätoimisto käyttää maksamattomien laskujen perintään vapaaehtoista ja oikeudellista perintää. Laskuihin lisätään perintätoimiston hinnaston mukaiset perintäkulut.
Yritys voi katkaista Asiakkaan pääsyn ostamiinsa palveluihin viivästyneiden tai maksamattomien maksujen (myös osamaksuerien) takia, jos maksu ei ole saapunut eräpäivään mennessä. Tämä ei kuitenkaan poista Asiakkaan maksuvelvollisuutta.
Yritys ei vastaa sopimuksista, jotka Asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita. Esimerkiksi, jos Asiakas ostaa palvelun osamaksulla, tällöin maksuvelvollisuus voi siirtyä täysin Asiakkaan ja osamaksupalvelua tarjoavan yrityksen väliseksi. Asiakkaan on tarkistettava kolmannen osapuolen ehdot maksutapaa valittaessa.
Osamaksu
Osamaksu tarkoittaa maksuvaihtoehtoa, jossa Asiakas maksaa tietyn rajallisen määrän osamaksuja päästäkseen käyttämään palvelua. Osamaksujen määrä on rajallinen ja Asiakas sitoutuu ostoa tehdessä maksamaan kaikki tulevat osamaksuerät.
Ensimmäinen osamaksuerä veloitetaan heti oston yhteydessä. Tämän jälkeen seuraavat erät veloitetaan kuukauden välein. Tulevat erät veloitetaan automaattisesti Asiakkaan antamalta maksuvälineeltä.
Jos automaattinen osamaksun veloittaminen Asiakkaan antamalta maksukortilta ei onnistu, pääsy ostettuihin palveluihin katkeaa välittömästi. Pääsy palveluihin aukeaa, kun käyttäjätili aktivoidaan uudelleen sen jälkeen, kun Asiakas on suorittanut maksamattoman osamaksuerän. Palveluiden katkeaminen ei poista Asiakkaan maksuvelvollisuutta tulevista tai maksamatta jääneistä osamaksueristä.
Jotta osamaksueriä ei jäisi maksamatta, Asiakkaan tulee huolehtia, että maksukortilla tai muulla maksuvälineellä on riittävästi varoja osamaksuerien maksamiseen.
Jos Asiakkaalle on kertynyt useita maksamattomia osamaksueriä, Yrityksellä on oikeus veloittaa Asiakkaan tililtä välittömästi kaikki maksamattomat osamaksuerät yhdellä kerralla. Jos automaattinen maksun veloitus ei toistuvista yrityksistä ja sähköpostitse lähetettävästä huomautuksesta huolimatta onnistu, Yrityksellä on oikeus veloittaa Asiakkaalta kaikki maksamattomat sekä kaikki jäljellä olevat maksuerät yhdellä laskulla 14 päivän maksuajalla.
Jos osamaksu joudutaan veloittamaan automaattisen veloituksen sijaan laskulla, yritys lisää laskuun maksumuistutuslisän.
Palveluiden käyttöoikeus
Asiakas saa palvelun ostettuaan siihen käyttöoikeuden niin pitkäksi aikaa, kuin palvelu on saatavilla Yrityksen verkkosivuilla tai kurssialustalla. Käyttöoikeus on rajattu eli palveluiden ja sisältöjen omistus- ja tekijänoikeudet eivät siirry Asiakkaalle.
Käyttöoikeus on Asiakkaan henkilökohtainen ja antaa Asiakkaalle oikeuden käyttää ostamaansa palvelua vain omassa yksityisessä tai oman yrityksen käytössä näiden ehtojen mukaisesti.
Asiakas ei saa jakaa käyttöoikeutta kenenkään kanssa, eikä siirtää sitä kenellekään. Asiakas ei saa näyttää tai levittää käyttöoikeutta vaativien palveluiden sisältöä millään tavalla (esim. internetissä), ellei Yritys anna siihen erikseen lupaa. Asiakkaan käyttäjätilin tai käyttöoikeuden jakaminen tai levittäminen on sopimusrikkomus ja voi johtaa palveluiden katkaisuun ja mahdollisiin korvausvaatimuksiin.
Käyttöoikeutta vaativa sisältö voidaan Yrityksen yksipuolisella päätöksellä ja ilman ilmoitusta muuttua vapaasti saatavilla olevaksi ja päinvastoin.
Palveluiden saatavuus ja toimivuus
Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä kurssialustalle. Rekisteröitymisvaiheessa Asiakkaan tulee ilmoittaa etunimi sekä käytössä oleva sähköpostiosoite.
Palvelun ostamisen yhteydessä Asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, osoite sekä mahdollisesti muita henkilötietoja. Asiakas vastaa tietojen ajantasaisuudesta ja oikeellisuudesta. Yritys ei vastaa väärien tietojen antamisen johdosta aiheutuvista mahdollisista vahingoista.
Osassa Yrityksen palveluita voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien ympäristöjä ja sovelluksia, kuten Facebookia. Asiakas vastaa itse tällaisten sovellusten asentamisesta ja käyttämisestä. Yritys ei vastaa kolmansien osapuolien ympäristöjen ja sovellusten toimintahäiriöistä eikä tarjoa teknistä tukea niiden käyttämiseen.
Ehtojen muutos
Yritys pidättää itselleen oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön ja päättämään sen jälkeen, haluaako hän jatkaa sopimusehtojen noudattamista. Mikäli Asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja, Yrityksen sivustojen ja palveluiden käyttö tulee välittömästi lopettaa.
Peruutusehdot
Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukaiset ehdot peruuttaa kauppa. Kuluttajalla ei kuitenkaan ole oikeutta peruuttaa digitaalisen tuotteen ostoa sen jälkeen, kun Yritys on aloittanut digitaalisen tuotteen toimittamisen. Lue lisää Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta (kohta 3). Palautuspyyntö toimitetaan sähköpostilla osoitteeseen henni@hennijuulia.fi.
Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet
Asiakkaalla on velvollisuus antaa Yritykselle oikeat tiedot. Asiakkaan vastuulla on tarkastaa kassalla, että Asiakkaan sähköpostiosoite on kirjoitettu oikein. Yrityksellä ei ole velvollisuutta selvittää Asiakkaan yhteystietoja, mikäli Asiakkaan antamat tiedot ovat virheelliset.
Asiakkaan vastuulla on tarkistaa sähköpostin muut kansiot, kuten Ilmoitukset-, Sosiaaliset-, Tarjoukset- ja Roskapostikansio. Yritys ei ole vastuussa, jos Yrityksen lähettämät viestit menevät näihin kansioihin Asiakkaan sähköpostiohjelmassa.
VASTUUVAPAUTUS
Vastuuvapautuksessa selitetään mahdolliset riskit, joita sivuston ja Yrityksen palveluiden käyttämisestä voi seurata. Näillä sivuilla asioidessasi ja Yrityksen palveluita käyttäessäsi sitoudut noudattamaan näitä ehtoja.
Ravintovalmennukseen liittyvät riskit
Myös hyvin laadittu ravinto-ohjelma voi johtaa negatiivisiin vaikutuksiin joillakin henkilöillä. Joitain mahdollisia laihduttamiseen liitettyjä riskejä ovat kohonnut riski sydäntauteihin, pitkäaikaiset negatiiviset vaikutukset aineenvaihduntaan ja hormonitasoihin, ravintoaine-, vitamiini ja/tai mineraalipuutokset, kehon kuivuminen ja elektrolyyttiepätasapaino, lihasvoiman ja -kestävyyden heikentyminen, pyörtyminen, heikottaminen ja hidastunut pulssi, koordinaation menettäminen, hiusten oheneminen, masennusoireet, huono itsetunto ja kohonnut stressi sekä muut psyykkiset ja psykologiset oireet.
Mikäli mitään oireita ilmenee, käyttäjän on oltava yhteydessä lääkäriin.
Vastuuvapautus
Tätä sivustoa ja Yrityksen palveluita käyttämällä vapautan Yrityksen ja kaikki siihen liittyvät henkilöt kaikista vastuista, vaatimuksista, kuluista ja maksuista joita käyttäjällä tai häneen yhteydessä olevilla henkilöillä ilmenee suoraan tai välillisesti Yrityksen palveluista.
Yritys ei missään tapauksessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai näiden sisältämien materiaalien pohjalta ja johdosta tehtyjen asiakkaan päätösten seuraamuksista tai näiden aikaansaamisista tuloksista.
Terveydentila
Yrityksen edustajat eivät ole lääkäreitä tai muutakaan terveydenhuoltohenkilökuntaa. Yrityksen blogikirjoitukset perustuvat parhaimpaan saatavilla olevaan tietoon sekä omiin kokemuksiin. Asiakkaan vastuulla on käyttää omaa harkintaa tekstejä lukiessa sekä Yrityksen palveluita käyttäessä.
Asiakas ymmärtää, että hän on yksin vastuussa omasta terveydentilastaan ja omista päätöksistään Yrityksen palveluiden suhteen. On Asiakkaan vastuulla keskustella terveydenhoitohenkilökunnan kanssa terveysongelmistaan ennen Yrityksen palveluiden käyttöä sekä kertoa niistä Yritykselle sen palveluita käytettäessä.
Erimielisyydet ja sovellettava laki
Nämä sopimusehdot on laadittu, jotta erimielisyyksiä ei syntyisi. Mikäli kuitenkin erimielisyyksiä syntyy palveluista tai sopimuksesta, pyritään ne ratkaisemaan Asiakkaan ja Yrityksen välisillä neuvotteluilla.
Mikäli palveluita tai muutoin sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ottamalla yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttaja voi olla myös yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan Yrityksen kotipaikan mukaisessa tuomioistuimessa, elleivät Asiakas ja Yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.